Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2012 17:06 - Средство за слушане на музика: USB DAC/headphone amp NuForce Icon uDAC-2
Автор: highfidelity Категория: Музика   
Прочетен: 3623 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 03.01.2012 17:07


image

image

www.headphones-zone.com

Текстът не е за музика, а за онова, с което слушам музика. Ако това ви притеснява не четете.  Все пак мисля, че мястото му е в категория музика, защото се касае за техника, която ни помага да се насладим на музиката. Не е реклама, а лично мнение. Мисля, че може да бъде полезно на някой :)
 

Съжалявам за лошите снимки. Целта е само да видите размера на ДАК/усилвателчето. Спецификациите на http://www.nuforce.com/hp/products/iconudac2/

Цена около 300лв.

Давам мнение за NuForce Icon uDAC-2 само като слушалков усилвател+дак. Не съм го слушал само като дак.

Бройката, която е в мен май не беше свирила преди, защото аз отлепих лепенките на кутията и на подложката в нея. По време на слушането се навъртяха около 20-30 часа свирене.
Слушах само на нормални нива за слушане (копчето за усилване между 9 и 11ч), не съм пробвал много тихо или да го изрежа яко, за да слушам за проблеми с баланса или клипинг.
Слушах предимно от USB изхода на мойто Sony Vaio и един служебен РС.
Слушалките – Sennheiser HD-518 и AKG K701.

На външен вид uDAC-2 е стегнат, солидно направен, макар копчето за усилване да изглежда крехко.

Започвам с лошото: статията на NwAvGuy (http://nwavguy.blogspot.com/2011/02/nuforce-udac-2-drama.html), в която публикува лошите резултати от измерванията на uDAC-2. Статията е много обстоятелствена, малко пристрастна, но не може да се отрече обективността на измерванията. Обаче... има един интересен абзац: „SUBJECTIVE LISTENING: Before measuring the uDAC-2, I listened to some favorite music with a variety of headphones and the line outs. It has enough power to drive all the headphones I tried to levels I’m happy with. I went back and forth a few times between the uDAC-2 and my Benchmark DAC1 Pre’s headphone output and didn’t notice any huge differences. But the Benchmark did seem to sound better. This could easily be subjective bias, however, as being much more expensive it’s hard not to expect the Benchmark to sound better. I did notice some channel balance problems.”

Първо впечатление, uDAC-2 студен, току що изваден от кутията: бистър и пространствен звук, балансирана като цяло АЧХ с умерено остри високи. Нищо общо с характерните недостатъци в звука на несвирилата техника. Следващите десетина часа дакът не спря да свири. След около 30-ина минути остротата във високите се тушира в известна степен.
Пак първи впечатления: след първите 30-ина минути слушане имах странни смесени чувства. Тая въшка, захранвана само от USB  дава 90% от звука на моя огромен Audio-GD FUN. Трябваха ми два дни, за да свикна, че огромната физическа и ценова разлика не съответства на малките разлики в гласовете.
Никакво характерно оцветяване не съм чул до момента.
Дисбаланс в каналите чух няколко пъти, но е доста по-малък, отколкото на моите омеги с SRM-727II. На няколко пъти, особено с К701, усещах леки разлики в каналите, но или слуха се адаптираше, или са изчезвали. Не ми е пречел подобен проблем.
Особености на звука: балансиран отгоре до долу звук със съвсем леко изпъкнали високи среди. Високите са леко зърнести и с тенденция да изпъкват на някои записи. Със съвременни сибилантно записани вокали (Melody Gardot 2009, Jazzamor 2002, Sellah Sue 2011) това ми прави впечатление, но моят вкус е особен и знам, че подобни високи са предпочитани от много аудиофили. Въпрос на вкус, не на „добро"/"лошо” звучене. С оркестрова музика всякакви струнни интрументи се чуват много ясно, разделено и по-зърнесто и остро, отколкото съм свикнал с моя Audio-GD FUN (w/LME49860).  Знам няколко човека в тоя форум, на които точно това ще им хареса. :) Средите не мога да коментирам, нищо не ме е подразнило или омагьосало. С heavy metal  и industrial има лек акцент върху високите среди, но си остават слушаеми без усилвателят да ти „крещи” в главата. Бас – силен, контролиран, релефен, ударен, една идея по-слаб от моя дак/амп, но допускам, че това е по-реалистичното количество. Аз съм си basshead и си падам по ексцесии в това отношение. Като обобщение пак ще кажа – балансирана АЧХ, много слушаем дак/усилвател. Няколко дни не съм спрял да я слушам без да ме издразни нищо.
Сцената е малко по-малка от тази на моя китайски дак. Обаче разликата в това отношение с някоя лампова разкошотия е огромна. Любителите на огромната сцена ще се разочароват. Даже К701 звучат като обикновени слушалки с  uDAC-2.
Като цяло въпреки, че ти дава 100% музиката без недостатъци я няма аудиофилската заигравка, която се чува с по-претенциозните усилватели и дакове. Вокалите се чуват перфектно, но не ти пеят в главата, фусчета, чинелчета, четки, струни са отлични, но не са безкомпромисно „до теб”.
Понеже подозирам, че предназначението на uDAC-2  е да е първа стъпка към по-добрия звук след вградената звукова карта го сравних с слушалковия изход на моя Sony Vaio. Пробвах с АБ тестове с няколко парчета в различен стил (джаз, поп, heavy metal). Разликата е голяма. Лаптопа свири с по-силен и хлабав бас, сцената е съвсем свита, инструменти и вокали са нагъчкани един в/у друг, всичко е по-бозаво и замазано. С uDAC-2 интрументите са звучат по-стегнато, по-отдалечени, басът е по-контролиран и най-вече ударен. Вокалите са по-присъствени. Волумето няма да го коментирам. Даже 50 омовите HD-518 не могат да свирнат задоволително силно от Вайото. Разликата е значителна, въпреки, че сравнявах не повече от 15 мин. Нямаше смисъл от повече.
Направих бърз  АБ тест с моя Audio-GD FUN (w/LME49860). Е макар и с малко, китаеца наби uDAC-чето и като контрол в ниските, и като реалистичност на сцената, и като финес при отработването на звуците, и като „аналоговост” на високите, и като възпроизвеждане на вокалите. Ама той си му е батко отвсякъде – собствено захранване, скъпи части, повече от двойна цена. До преди да седна за АБ тест между двата бях убеден, че звука се припокрива около 90%. Сравнението го потвърди. Не е честно. Почти 600лв съм дал за китаеца. :)
К701: едни от най-тегавите слушалки за доста усилватели. uDAC-2 ги храни без проблем. Не ми се наложи да въртя копчето на повече от 1ч. Никакви кривочи не чух. Напълно слушаем и приятен звук. Но, както казах я нямаше характерната огромна сцена на к701.

Субективно мнение: Супер доволен съм! Трудно свикнах с колизията между размер и качество на звука. :) Очаквах, но не чух звукови проблеми с тоя дак. Нищо лошо не ми направи впечатление. Има си своите особености, но не и ушевадни проблеми, както се бях нахъсал след статията на NwAvGuy. Много ми харесва, че машинката е адски малка и леснопреносима, същевременно свири много добре. Голямо удобство.

Вече не съм от ония аудиофили, които се взират напрегнато в звука, за да долавя всякакви нюанси, разлики и детайли. Моят метод за прослушване е да си пускам музика и да следя особености на звука, но без особено напрежение. Насила правя АБ тестове  и то само защото е по-информативно. Така че ако някой по-слухарски настроен чуе NuForce Icon uDAC-2 може да каже съвсем различни неща. Като средностстистически леко претръпнал аудиофил аз прекарвам приятни часове с uDAC-2. :)



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: highfidelity
Категория: Музика
Прочетен: 35672
Постинги: 12
Коментари: 10
Гласове: 40
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930